Spolu s Octaviou a Ceedom patrí k najúspešnejším zástupcom C-segmentu áut na slovenskom trhu. Nedávno sa Hyundai i30 podrobil decentnej modernizácii, aby jeho tretia generácia mohla ešte niekoľko rokov ostať v ponuke.
Pozreli sme sa, čo vie po novom ponúknuť a ako je na tom s cenami.
Od premiéry súčasnej i30 čoskoro uplynie osem rokov, čo znamená, že ide už o jeden z najstarších modelov v triede, no Hyundai ho priebežne počas životného cyklu zlepšoval a menil výbavu aj motorizácie.
Rozmery Hyundai i30:
- Rázvor: 2650 mm
- Dĺžka: 4340 mm / 4585 mm
- Šírka: 1795 mm
- Výška: 1455 mm
- Kufor: 395 l / 602 l (SW)
Aj posledné zmeny prežil základný motor, ktorým je 1,5-litrový atmosférický štvorvalec s viacbodovým vstrekovaním paliva.
Agregát bez turba je oproti konkurencii dnes už raritou a ponúka výkon 71 kW (96 koní) a krútiaci moment 139 Nm. Parametrom zodpovedá aj zrýchlenie z nuly na sto za 13,4 sekundy.
Alternatívou je litrové turbo T-GDi, ktoré má 74 kW (100 koní) a vyšší krútiaci moment 172 Nm. Oproti atmosfére je však i30 s malým turbom rýchlejšia len o 0,3 sekundy. Okrem šesťstupňového manuálu sa však otvára možnosť dvojspojkovej 7-stupňovej automatickej prevodovky.
Najobľúbenejšou ostáva motorizácia 1,5 T-GDi s výkonom 103 kW (140 koní) a krútiacim momentom 253 Nm. S ňou už má i30 všestrannejšie využitie a zrýchlenie na stovku zvládne za 9,6 sekundy. Motor je navyše vybavený 48-voltovým mild-hybridným systémom, a to pri manuálnej verzii aj pri automate.

Ponuka už ostane bez diesla
Týmto sa však ponuka motorov končí, dieselový Hyundai i30 už nekúpite, rozlúčiť sa pre emisné nároky musela aj ostrá verzia i30 N, kde dvojlitrové benzínové turbo malo výkon 206 kW (280 koní), zrýchlenie na stovku trvalo len 5,4 sekundy.
Späť však k základnej verzii Hyundaia i30.
Cenník Hyundai i30 hatchback (€) | 1,5 DPi 96 k 6MT | 1,0 T-GDi 100 k 6MT / 7AT | 1,5 T-GDi 140 k mHEV 6MT / 7AT |
Comfort | 18 490 | 18 790 / 20 790 | |
Family | 19 990 | 20 290 / 22 240 | 21 890 / 23 840 |
N Line | 23 490 / 25 440 | ||
Style | 23 190 / 25 140 | ||
N Line+ | 24 790 / 26 740 |
S cenou od 18 490 eur dnes ide o najdostupnejšie nové auto v C-segmente. Výbava Comfort nie je úplne biedna, hoci s kompromismi treba počítať.
Zákazník dostane manuálnu klimatizáciu, elektricky sklopné zrkadlá, 10,25-palcovú obrazovku infotainmentu s Apple Car Play a Android Auto, navigáciu, zadnú parkovaciu kameru, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, 4,2-palcový displej prístrojového štítu, svetelný senzor, predné a zadné LED svetlá, hmlovky, kľučky vo farbe karosérie a 15-palcové plechové disky kolies.
Novou povinnou výbavou je systém sledovania dopravných značiek s akustickým hlásením prekročenej rýchlosti, sledovanie jazdných pruhov, upozornenie na kontrolu zadných sedadiel a núdzové brzdenie, ktoré rozpoznáva aj cyklistov a chodcov.
Za 500 eur je príplatkový balík Comfort, ktorý pridáva okrem hliníkových 16-palcových diskov aj vyhrievané sedadlá.
Vtedy sa však už Hyundai i30 cenovo dorovnáva na sesterskú Kiu Ceed v základnej výbave, ktorá však má namiesto 1,5 atmosférického štvorvalca živší litrový trojvalec s turbom.
Hyundai však stále vie byť lacnejší aj s malým turbom, keď sa jeho cena začína od 18 790 eur.

Aj v obľúbenej výbave do 20-tisíc eur
Vyššia výbava Family patrí na Slovensku k najobľúbenejším. Od 19 900 eur pridáva automatickú klimatizáciu, výduchy vetrania pre zadných pasažierov, digitálny prístrojový štít s 10,25-palcovou obrazovkou, vyhrievanie sedadiel aj volantu a hliníkové disky.
V rámci balíka Smart sa potom za 600 eur ponúka bezkľúčové štartovanie tlačidlom, dažďový senzor, bezdrôtové nabíjanie smartfónu a podsvietené kľučky dverí.
Dve najvyššie výbavy sa líšia v tom, či ide vodičovi viac o športový, alebo elegantný vzhľad auta a sú výhradne s motorom 1,5 T-GDi. Veľa dôvodov priplatiť si však už neponúka. Tým hlavným môžu byť nároky na príplatkový balík jazdných asistentov, v ktorom je adaptívny tempomat, sledovanie mŕtvych uhlov, poloautonómna jazda v kolóne, ale aj komfortné prvky ako polokožené odvetrávané sedadlá.
Do 20-tisíc eur sa dá zohnať aj kombi verzia i30 SW, ktorá má 602-litrový kufor a rovnakú ponuku motorov. Jedine i30 Fastback nemá v základe atmosférický motor a dá sa kúpiť od 20 090 eur.
Tak ako doteraz sa Hyundai i30 naďalej vyrába v českých Nošoviciach, modernizovaná verzia sa začne na slovenských cestách objavovať začiatkom júna.